Existuje mnoho informací o automobilech, které považujeme za pravdu, ale ve skutečnosti je vše jinak. Podíváme se na zajímavé informace, které vám možná vyrazí ech.

Carl Benz nevynalezl auto

Účinně podal rodný list automobilu ve formě patentu. Vůz byl sloučením mnoha vynálezů, které se nakonec spojily s prvním samohybným vozidlem vyráběným Nicolasem-Josephem Cugnotem v roce 1769, které bylo poháněno párou, a prvním spalovacím motorem na světě, který pravděpodobně postavil Nicephore Niepce v 1807. Benzův patent na „vozidlo poháněné plynovým motorem“ byl podán v lednu 1886. Byla to spíše nevyhnutelnost než vynález.

Auta tráví 95% svého života zaparkováním

Stejně jako milujeme a spoléháme na automobily a překvapivě vzhledem k intenzitě provozu na silnici ve skutečnosti s našimi auty tolik nejezdíme . Celá představa moderního sdílení jízd a mobility by tedy ve skutečnosti neomezila provoz, pouze množství zaparkovaných aut. Matematicky bychom ve skutečnosti neskončili s méně auty, kdyby se sdílení stalo normou, jak se předpovídalo. Auta by prostě měla těžší život a jejich životnost by se snížila, protože by všechny cesty a cesty mezi nimi vybíraly lidi.

Američtí dojíždějící stráví v provozu 38 hodin ročně

Ve velkých městech, jako je LA a New York, se tento průměrný počet zvýší až na 60 hodin. Není to tak, že na silnici je příliš mnoho aut, koneckonců jsme se právě dozvěděli, že 95% životů automobilů je stráveno zaparkovanými. Je to spíše tím, že je příliš mnoho automobilů soustředěných v malých oblastech. Ve velkých městech nejsou problémem lidé, kteří kupují auta. Je to nedostatek účinné hromadné dopravy, která jim nedává lepší alternativu.

Vynálezce tempomatu byl slepý

Ralph Teetor byl plodným vynálezcem, přestože byl slepý od svých pěti let. Jeho první zaměstnání po absolvování strojního inženýrství na Pensylvánské univerzitě bylo na rotorech parních turbín používaných v torpédových torpédoborcích námořnictva. Později se stal prezidentem velkého výrobce automobilových dílů a jeho inspirace pro tempomat přišla později, když cestoval se svým právníkem. Zrychlení a zpomalení, když spolu hovořili, ho naštvalo, že vynalezl zařízení pro řízení rychlosti.

Volvo vynalezlo 3bodový bezpečnostní pás

To je ve skutečnosti velmi dobře známé, ale zapomíná se na to, že společnost vynález nechala patentovat. Místo toho nechali dveře otevřené, aby je mohli použít ostatní výrobci. Odhaduje se, že tříbodové bezpečnostní pásy zachrání jeden život každých 6 sekund, takže to byla pro společnost velká věc a ukázka toho, čeho je schopen kapitalismus, když je správně přijat a společnost není postavena pouze na krmte spodní řádek. Společnost Volvo se však nesnaží zachránit nás před sebou samými a může být nyní příliš velká.

Kolo bylo vynalezeno kolem 3 500 př. n. l.

Máme hrubé rande a místo bylo zúženo na Mezopotámii, ale nikdo vlastně nezná příběh, jak bylo kolo vynalezeno. Nesloužily k přepravě, ale k výrobě keramiky. Trvalo dalších 300 let, než se někomu zapálila svíčka v hlavě, než je použil k výrobě vozů. Úžasně byly před volantem vynalezeny svíčky, flétny a alkoholické nápoje.

Autorádio bylo téměř zakázáno

Existují stále zelené důvody, proč lidé chtějí regulovat nebo zakazovat věci, ať už jde o automobily, nebo ne. V tomto případě, když bylo autorádio poprvé vynalezeno, některé státy je chtěly zakázat na základě toho, že by to mohlo rozptýlit řidiče a způsobit nehody. Nyní, téměř o 100 let později, není problém v rádiu zabudovaném do automobilu. Jsou to telefony, které lidé nosí s sebou.