Máme tu poslední díl naší série nejzajímavějších faktů o autech:

  • Název „Hyundai“ znamená v korejštině „současný věk“ nebo „modernost“.
  • Název automobilky Mazda je odvozen od „Ahura Mazda“, zoroastrijského boha rozumu a inteligence. Stylizované „M“ v jejich logu symbolizuje let do budoucnosti.
  • Před příchodem automobilového průmyslu bylo každý rok necháno hnít v ulicích New Yorku přes 15 000 koní . V důsledku toho byly automobily považovány za alternativu šetrnou k životnímu prostředí.
  • Šest hvězd v logu Subaru je odkazem na Plejády, hvězdokupu v souhvězdí Býka. Subaru je také jméno Taurus v japonštině.
  • Volvo je latina pro „I roll“. Jeho logo je kruh se šipkou směřující ven, což je starodávný chemický symbol pro železo. Je to také jeden z nejstarších ideogramů v západní kultuře.
  • Téměř polovině všech zranění a úmrtí při nehodách motorových vozidel lze zabránit pouhým zapnutím bezpečnostního pásu
  • Když společnost Volvo před 50 lety vynalezla moderní tříbodový bezpečnostní pás, vytvořila patent otevřený a zdarma pro všechny výrobce automobilů.
  • Bezpečnostní pásy nyní v USA každý rok zachrání více než 13 000 životů.
  • Tříbodová hvězda Mercedesu ve svém logu představuje své poslání usnadňovat přepravu na souši, na vodě i ve vzduchu.
  • Protínající se ovály v logu Toyota symbolizují důvěru mezi Toyotou a jejími zákazníky. Ovály také tvoří písmeno „T“ pro Toyota.
  • Téměř 1,3 milionu lidí každý rok zemře při autonehodách po celém světě, což se rovná asi 3 287 úmrtím denně. Dalších 20–50 milionů lidí je každý rok zraněno nebo zdravotně postiženo.
  • Autohavárie se řadí na 9. nejčastější příčinu smrti a představují 2,2% všech úmrtí na celém světě.
  • Více než 90% všech úmrtí na silnicích se vyskytuje v zemích s nízkými a středními příjmy. Je ironií, že tyto země mají méně než polovinu světových vozidel.
  • Statistiky ukazují, že existuje šance 1: 4, že při automobilové nehodě ve Spojených státech došlo k mobilnímu telefonu.
  • Logo Porsche se vyznačuje barvami německé vlajky, názvem města, kde má společnost sídlo (Stuttgart), a také vyobrazením koně, který označuje sílu a rychlost. Slovo „Stuttgart“ se doslovně překládá jako „hřebčín“.
  • Havárie automobilů stojí celosvětově 518 miliard dolarů a jednotlivé země stojí 1–2% jejich ročního HDP.
  • Ve Spojených státech je každý rok při dopravních nehodách zabito více než 37 000 lidí, přičemž dalších 2,35 milionu je zraněno nebo postiženo.
  • BMW muselo připomenout své modely vozidel se systémem GPS. Důvod: němečtí řidiči mužského pohlaví odmítli vydat pokyny ženským hlasem.