Automobil je zpravidla čtyřkolové vozidlo určené především pro osobní dopravu a běžně poháněno spalovacím motorem s použitím těkavého paliva.
Automobilový Design
Moderní automobil je složitý technický systém využívající subsystémy se specifických konstrukčních funkcích. Některé z nich sestávají z tisíců komponentů, které se vyvinuly z průlomů ve stávající technologii nebo z nových technologií, jako jsou elektronické počítače, vysoce pevné plasty a nové slitiny oceli aj. Některé subsystémy vznikly v důsledku faktorů, jako je znečištění ovzduší, bezpečnostní legislativa a konkurence mezi výrobci na celém světě.
Osobní automobily se ukázaly jako primární prostředky rodinné dopravy, přičemž celosvětově je v provozu odhadem 1,4 miliardy aut. Asi čtvrtina z nich je v USA, kde se každý rok najede více než tři miliardy kilometrů. Aby výrobci využili svůj vlastní technologický pokrok, stále častěji zavádějí nové designy. S přibližně 70 miliony nových jednotek vyrobených každý rok na celém světě se výrobcům podařilo rozdělit trh na mnoho velmi malých segmentů, které přesto zůstávají ziskové.
Klíčem k úspěšné konkurenci je nový technický vývoj. Inženýři a vědci v oblasti výzkumu a vývoje byli zaměstnáni všemi výrobci a dodavateli automobilů ke zlepšení karoserie, podvozku, motoru, hnacího ústrojí, řídicích systémů, bezpečnostních systémů a systémů regulace emisí.
Konstrukce vozidla
Konstrukce vozidla závisí do značné míry na jeho zamýšleném použití. Automobily pro použití v terénu musí být odolné a jednoduché systémy s vysokou odolností proti silnému přetížení a extrémům v provozních podmínkách. Naopak produkty určené pro vysokorychlostní silniční systémy s omezeným přístupem vyžadují více možností pohodlí cestujících, zvýšený výkon motoru a optimalizovanou vysokorychlostní ovladatelnost a stabilitu vozidla. Stabilita závisí hlavně na rozložení hmotnosti mezi předními a zadními koly, výšce těžiště a jeho poloha vzhledem k aerodynamickému středu tlaku vozidla, charakteristikám odpružení a výběru, která kola se použijí k pohonu. Rozložení hmotnosti závisí hlavně na umístění a velikosti motoru. Běžná praxe předních motorů využívá stabilitu, které je snáze dosaženo s tímto uspořádáním. Vývoj hliníkových motorů a nové výrobní procesy však umožnily umístit motor vzadu, aniž by to nutně ohrozilo stabilitu.
Konstrukce karoserií jsou často rozděleny do kategorií podle počtu dveří, uspořádání sedadel a střešní konstrukce. Střechy automobilů jsou obvykle podepřeny sloupky na každé straně karoserie. Kabrioletové modely se zatahovacími látkovými vrcholy se spoléhají na sloupek na boční straně čelního skla pro zvýšení pevnosti horní části těla, protože kabrioletové mechanismy a skleněné plochy jsou v podstatě nestrukturální. Pro lepší viditelnost a z estetických důvodů byly zvětšeny skleněné plochy .