Elektromobil je bateriové motorové vozidlo, pocházející z konce 80. let 19. století a používané pro osobní, nákladní a autobusovou dopravu.

Přes rané období automobilového průmyslu až do roku 1920 byly elektrické automobily konkurenceschopné s ropnými automobily, zejména jako luxusní vozy pro městské použití a jako nákladní automobily pro dodávky v úzce souvisejících bodech, pro které byla relativně nízká rychlost a omezený dojezd. Elektřina, z nichž mnohé byly řízeny ojí spíše než kolečkem, byla obzvláště oblíbená pro svou tichost a nízké náklady na údržbu. Je ironií, že umíráček elektrického vozu byla poprvé zvonil díky elektrickému startéru Kettering , který se poprvé používal v roce 1912 Cadillac a poté stále častěji v jiných automobilech s benzínovým motorem. Hromadná výroba, vedená Henry Fordem , také snížil náklady na na elektriku. Elektrické nákladní automobily a autobusy přežily do 20. let 20. století, později než osobní automobily, zejména v Evropě .

Ubývající ropa zažehla elektromobily znovu

Prototypy elektrických automobilů se znovu objevily v 60. letech, kdy hlavní američtí výrobci, kteří čelili konečnému vyčerpání ropných paliv a okamžitému nárůstu nákladů na palivo z nadvlády arabských ropných producentů, znovu začali vyvíjet elektřinu. Rychlost i dojezd se zvýšily a nově vyvinuté palivové články nabízely alternativu k bateriím; ale v polovině 80. let se elektrické automobily nestaly součástí produkce automobilového průmyslu. Většina průmyslových vozidel pro přepravu a zvedání v závodě však byla elektricky poháněna. Na konci 90. let však získaly popularitu elektromobily, částečně kvůli obavám o změnu klimatu. Řada automobilových společností rozšířila své linky o automobily, které byly buď elektrické nebo hybridní (elektrické i plynové).