Ačkoliv je prostorem pro servis motorky hlavně období kolem začátku sezony před prvními jarními horky, tak by pro aktivní jezdce měla být naprostou samozřejmostí i pravidelná kontrola během samotné hlavní sezony.

Neměli bychom přitom zapomínat především na celou řadu doplňků, které jsou intenzivně namáhané. Mnohdy je totiž rozdíl v tom, že zatím co u motoru a ovládání můžeme cítit zhoršení kvality na jízdních vlastnostech, tak v případě doplňků nemůžeme cítit ve sto procentech, že jsou v nepořádku a je potřeba je vyměnit. Naštěstí je ale většina z nich velice dostupná, a navíc je jejich kontrola i výměna otázkou chvilky i pro nezkušené servis many.

Vždy kontrolujte kondici páček

Pokud bychom měli dávat na něco doslova extrémní pozor, tak jsou to právě páčky. Ať už jde o řadící nebo o brzdící páčky, tak v obou případech jde o velice důležité ovládací prvky, bez kterých by nemohla být cesta na motorce bezpečná. Jenže zároveň jsou CNC páčky také velice aktivně vytěžované různými tahy a tlaky při používání. Vznikají tak na nich mikro trhlinky, které se mohou postupem času zvětšovat. V moment, kdy by se tyto trhlinky výrazně zvětšily, bychom přitom mohli být ve velkých problémech.

Zkontrolujte kvalitu úchopu

Další součástí, která je v kokpitu extrémně důležitá, jsou samotné gripy. Sice můžeme koupit ty nejlepší gripy na světě, ale všechny gripy postupně ztrácejí svoji kvalitu, stejně tak, jako se to stává v případě jezdeckých rukavic. Může se tak stát, že časem rukojeti a gripy začnou ztrácet svoje kvality. V nepříjemných momentech jako je vlhko, nebo nečekané nárazy do pneumatik, přitom může být kvalita gripu extrémně důležitým prvkem. Proto je pravidelně měňte.

Nepřehlédněte opotřebení styčné plochy

Jako styčná plocha se označuje ta, na které je v přímém kontaktu jezdec s motorkou. Je specifická tím, že může extrémně ovlivnit, s jakou jistotou budete na motorce sedět v zatáčkách a obtížnějších momentech a pozicích. Tomu pomáhají tankpady na nádrž, které jsou uzpůsobeny k tomu, aby dokonale držely na povrchu jezdeckých kalhot. Častým ježděním se ale může stávat, že se bude jejich kvalita snižovat, což zvyšuje riziko pádu.